Branko Šabarić

Vaše web stranice su vaš brend… i obratno

Sloboda u izgradnji vlastitog brenda

Sloboda u izgradnji vlastitog brenda

Svako putovanje započinje prvim korakom. Bilo da “postavljate na noge” web stranice za svoje poslovanje ili čisto za svoj osobni projekt, morat ćete započeti s definiranjem strategije koja će odrediti njihovu budućnost. Sav vaš trud kojim ste izradili sadržaj za vaše stranice može biti uzaludan ukoliko korisnik bude odbijen njihovim izgledom. A prvi kontakt s vašim webom ostavljat će vaš brend. On nije nužno definiran samo logotipom, već općenitim izgledom vaših stranica (dizajnom), ali i lakoćom korištenja i pronalaženja sadržaja. Bitno je napisati jasnan i čitljiv tekst, pripremiti oštre i kvalitetne fotografije. Sve to doprinosi vjerodostojnosti vašeg koji ćete izgraditi s vremenom.

Domena je vaš dom

Web stranice su centralno mjesto vaše online prisutnosti, a vezano s time morat ćete izgraditi i ostale elemente kojima ćete predstavljati svoj brend. Mjesto na koje ćete smjestiti vaše stranice i adresa na koju ćete slati sve svoje potencijalne klijente bit će definirano nazivom domene. Vašu potencijalnu domenu možete pretražiti i na našoj tražilici, koja će vam sugerirati i alternativne domene ukoliko vam nedostaje inspiracije. O tome kako definirati naziv domene već smo pisali u prijašnjim člancima, ali dobro razmislite o istoj jer će ona upućivati na vaše online sjedište (vaše web stranice), ali će također biti dio i vaših službenih e-mail adresa. To je idući element koji je bitno definirati da vaš brend odiše profesionalnošću. Danas su vrlo popularne mnogobrojne besplatne e-mail usluge poput Gmaila, i one su vrlo dobre. Ali za osobnu uporabu. Za vaše poslovanje bitno je definirati naziv domene, te na osnovu nje izraditi sve e-mail adrese koje ćete koristiti za svu poslovnu korespondenciju. I sami ste svjesni da ćete bolje razmotriti poslovnu ponudu koju dobijete sa službene e-mail adrese (ivan@mojbiznis.hr) koja je ujedino i web sjedište dotične tvrtke, nego s Gmail ili Yahoo korisničkog računa (ivan256@gmail.com).

Možete li povećati moj logo?

Možete li povećati moj logo?

Neka moj logo bude veći

Noseća komponenta vašeg brenda bit će naravno vaš logotip i ostali standardi koji su vezani uz njega. Tvrtke koje imaju izdašne budžete angažirat će specijalizirane agencije koje će definirati sve vizualne standarde, ali manje tvrtke neće krenuti tim putem i često će same improvizirati oko vizualnih rješenja. To ne mora biti tako, jer tvrtke koje će vam izraditi web stranice također mogu izraditi bazični logotip koji ćete moći koristiti na svim digitalnim platformama i tiskanoj primjeni. Postoje razni generatori logotipova, ali preporučili bi da ih koristite samo kao ishodišnu točku za definiranje svojeg logotipa ili inspiraciju. Logotip mora biti promišljen i odisati duhom  kojeg imate ugrađenog u svoj brend, te tehnički biti ispravan da ga se može aplicirati u svim oblicima i veličinama. Vlasnici brenda ponekad postanu previše emocionalno vezani za svoje ideje, koje su ponekad u koliziji s pravilima struke. Zbog toga je važno poslušati stručnjake koje ste angažirali da vam pomognu u izgradnji vašeg brenda i weba. Ukoliko imate ikakva pitanja oko toga, slobodno nam se obratite i savjetovat ćemo kako bi pomogli u izgradnji vašeg online brenda (bilo logotipa ili web stranica). Često se koristi šala koju korisnici upotrebljavaju i kažu: “Možete li povećati malo logo?” Ta rečenica se često koristi kad klijenti doživljavaju svoj brend kao dio vlastitog identiteta, a ne dio svog poslovanja. Naravno, nije ništa loše unijeti dio osobnog dodira u izgradnju brenda, ali on mora prvenstveno biti razumno osmišljen kako bi što lakše prenijeli poruku svojim korisnicima. A ta poruka je upravo ono što će ostvariti vezu između vašeg brenda i vaših klijenata. Jednom povezani, uvijek će se vraćati njemu tj. vama, ostati vjerni i širiti riječ drugima, i time vama donijeti još više novih klijenata. Zbog toga je vrlo važno promisliti cijeli digitalni identitet, od izgleda to tehničkih dijelova vaših web stranice, e-maila i sl.

Logotip i sve ostale njegove komponente kao boje i tipografija, dio su emotivnog pristupa kojeg vaš brend treba sadržavati. To je dio psihologije koja izravno utječe na svakog potencijalnog korisnika ili kupca. Danas svi znamo da McDonalds koristi jarke boje (crvena i žuta), kako bi izazvao glad kod kupaca i time ih natjerao da kupuju više. Tipografija može izravno odražavati karakter koji ima vaš brend i prikazati ga formalno ili neformalno. Koristeći jedan od pre-instaliranih fontova (npr. Comic Sans) u Wordu kao osnovu vašeg brenda vjerojatno će rezultirati lošijim rezultatima u odjelu prodaje. I angažirajte profesionalnog fotografa (ukoliko to sami niste).

Ispričajte svoju priču

Ispričajte svoju priču

Ispričajte veću priču

Sve ovo gore navedeno oko tehničkih predispozicija i vizualnih stimulacija koje vaš brend pruža potencijalnim klijentima, također ne znači puno ako iz toga ne stoji — priča. Danas je vrlo lako pokrenuti poslovanje, otvoriti tvrtku, nuditi se na tržištu gotovo bez ikakvih prepreka. Međutim, tu je i problem. Ako krenete od sebe kao korisnika, znat ćete da to doprinosi time da je tržište zasićeno ponudom, i ponekad pretraga za nekim proizvodom ili uslugom može biti dugi put. Zbog toga je potrebno svoj brend uzdignuti iznad ostalih da bude lako vidljiv i dostupan. Kako to postići? Kao prvo budite iskreni i nemojte pre-obećavati — nemojte nuditi proizvode ili usluge koje ne možete isporučiti. Jednom kad ste zadobili povjerenje, bitno ga je i zadržati, a to ćete postići upravo tim pristupom. No, da bi korisnici uopće došli do vas, potrebno je jasno definirati zašto ste im potrebni. Što je to jedinstveno čime se ističete od ostalih? Ponekad je potrebno samo opet umiješati onu emotivnu komponentu, ispričati fragment iz osobnog života koji će u isti tren izazvati reakciju kod posjetitelja. Mnogi će vidjeti da iza onog što je na zaslonu stoji osoba s dušom i tijelom. Mnogi će se identificirati s vama, a time i s vašim brendom, i time se stvara vjernost. Vjernost koja će rezultirati, nadamo se, dugogodišnjim povjerenjem. Nije bitno koliko je velika konkurencija, jer u prikazu onoga što nudite, dodajući svoju osobnu priču izdvajate se od svih ostalih. To je ona “O nama” stranica na kojoj imate prostora da budete maštoviti, to je vaš prostor koji je u vašem vlasništvu i nema pravila. Iskoristite ga. Taj dio oko pričanja priče iskoristite i kod opisa svojih usluga ili proizvoda. Objasnite zašto su oni posebni, kako rješavaju probleme. Koristeći fragmente svojih stranica za širenje riječi koje vaš brend čine posebnima utjecat će i na bolje pozicioniranje na pretraživačima. Količina riječi koje sadržavaju ključne riječi po kojima vas potencijalni korisnici traže neka budu dio materijala kojim ćete izgraditi svoje web stranice.

Pretraži arhivu članaka