Mario Pintar

7 koraka do uspješnog weba

Ovo je zapravo nadogradnja članka iz 2012. godine “Od ideje do weba” u kojem sam opisao glavne aktivnosti kada pokrećete web stranice. Razlika je ta, što ovaj blog ne pišem u doba kada sa stabala pada lišće, već u sredini ljeta, okružen morem, suncem, dobrom morskom hranom i pićem. Novost je i to što sam ubacio 2 nova koraka za koja smatram da su izrazito bitna u “priči” oko weba.

Ideja je, dati pregled važnih koraka koje svaki novi poduzetnik prolazi, od početne ideje oko ”businessa” kojim se planira baviti do promocije web stranica i analitike na njoj.

Kako-do-weba

Svaki korak je bitan i zaslužuje istu pozornost

Svaki od tih koraka ima važnu ulogu u cijeloj priči. O svakom koraku smo već pisali, pa ću ovdje i spomenuti te članke i bitne stvari za svaki od ovih 7 koraka:

  1. Registracija domene
  2. Izbor web hosting paketa
  3. Izrada web stranica
  4. Stvaranje sadržaja (ažuriranje web stranica)
  5. Održavanje web sustava
  6. Promocija weba
  7. Mjerenje (analitika)

Najčešće ljudi griješe i odrade samo prva 3 koraka, misleći da je posao s time gotov. Naravno da nije. Nakon objave weba, stvaranje sadržaja (bilo da se radi o pisanju poslovnih novosti ili pisanju bloga), održavanje web sustava te promocija putem različitih kanala kako bi adresa vaših web stranica dospjela do krajnjih korisnika jako su bitni. Na kraju ne zaboravite mjeriti i analizirati posjećenost vaših web stranica kako bi na temelju tih informacija mogli donositi kvalitetne odluke.

 

Registracija domene

Koje sve vrste domena postoje, kako izabrati naziv domene, na što pripaziti i druge savjete možete pročitati u članku “Kako izabrati naziv domene za web ili blog?“.

Avalo-savjet-za-domene

Naš savjet prilikom izbora naziva domene

Prilikom registracije domene, imajte na umu ovih 10 savjeta:

  • Izaberite kratki naziv (do 8 znakova)
  • Izaberite vršnu domenu svoje država (.hr) ili .com domenu
  • Neka naziv domene sadrži ime tvrtke, marke ili ključnu riječ
  • Ime domene napišite na papiru da vidite kako „izgleda“
  • Izbjegavajte crtice između riječi u nazivu
  • Izbjegavajte brojeve u nazivu
  • Provjerite naziv na društvenim mrežama
  • Izbjegavajte pravne probleme registrirajući domene poznatih tvrtki/marki
  • Kupnja istekle domene ponekad je dobar izbor
  • Naziv domene mora biti pamtljiv

 

Izbor web hosting paketa

Priliko izbora web hosting paketa, preporučujem da se držite ovih savjeta:

  • Zatražite da vam preporuče hosting paket!
  • Usporedite resurse i podržane tehnologije web hosting paketa!
  • Zapamtite: prostor na web hosting paketu obuhvaća prostor za web i za email servis!
  • Pazite na tehnologiju u kojoj vam se izrađuju web stranice (ASP, PHP)!
  • Koristite email adrese s vlastitom domenom!
  • Uvijek usporedite odnos cijene, resursa web hosting paketa i kvalitete korisničke podrške!

Veliki dio odgovora na pitanja iz web hostinga, možete pronaći i u našoj Bazi znanja.

Za sva pitanja, preporuke i savjete oko izbora web hosting paketa kontaktirajte našu korisničku podršku na broj 0800-282-566, na email podrska@avalon.hr ili preko „live chata“ na staginghr.avalon.host.

Preporučujem da iskoristite našu Hosting ljetnu akciju i iskoristite 50% popusta na web hosting pakete.

ljetna-akcija-newsletter

Iskoristite 50% popusta na web hosting

Više o izboru web hosting paketa pročitajte u članku “Kako izabrati web hosting paket?“.

 

Izrada web stranica

Vezano za izradu web stranica već je puno toga napisano, pa ću samo podijeliti linkove na korisne članke koji govore o toj temi:

Why-Wordpress

Za izradu web stranica Avalon koristi WordPress platformu

Kako je sada ljeto i ovaj blog članak pišem na moru, primjer jednog zaista odličnog weba je www.ilirijabiograd.com. Osim kvalitetnog “mobile friendly” dizajna, sadržaj je dostupan na čak 5 jezika.

Organizacija sadržaja na naslovnici je odlično riješena. Navigacija je vrlo jednostavna i lako razumljiva. Vrlo brzo dođete do traženih informacija. U glavnu navigaciju je stavljeno ono što je bitno za korisnika (Hoteli i Vile, Resort, Ponuda, Aktivnosti,…), a u sekundarnu su stavljeni linkovi poput O nama, Kontakt.

Ono što mi se posebno svidjelo je “Social Wall” na kojem možete pratiti objave Ilirija Hotela na društvenim mrežama. Taj link je prvenstveno namijenjen osobama koje ne koriste društvene mreže. Zgodno!

 

Stvaranje sadržaja (ažuriranje sadržaja)

Za stvaranje interesa za vaše proizvode i usluge (lead generation) definitivno trebate koristiti content marketing koji podrazumijeva stvaranje sadržaja bilo u obliku teksta, slika, ilustracija, infografika, videa i drugih oblika.

Glavni cilj stvaranja sadržaja je podizanje svijesti o vašem brendu (marki), stvaranju pozitivnog imagea i edukaciji korisnika, klijenata i poslovnih partnera. U konačnici, stvaranjem kvalitetnog sadržaja ostvariti ćete i vaš glavni cilj, a to je povećanje prodaje.

Content Flow Chart Blackboard

Stvarajte dovoljno online sdržaja za svoju kupce/korisnike

Iako je broj zasigurno veći, ja sam odlučio izdvojiti 10 najčešćih oblika content marketinga:

  • Blog članci
  • Email newsletteri
  • Ebooks
  • Video
  • Slike/ilustracije
  • Infografike
  • How-To priručnici
  • Case studies
  • Najave/novosti
  • Podcast

Neke od ovih oblika sadržaja možete stvarati sami, ukoliko imate dovoljno znanja, a za neke ćete morati unajmiti specijalizirane agencije koje će za vas proizvesti content (sadržaj). Po meni, možda su najsloženiji su odraditi video, podcast i infografike, pa onda Ebooks, ali definitivno imaju i najveću vrijednost. Ne umanjujem pri tome pisanje blog članaka jer i za to treba i znanja, volje i vremena.

Sadržaj koji će biti stvoren trebate podijeliti preko svih mogućih kanala koje koristite. Najčešće su to društvene mreže (Facebook, YouTube, Twitter, Linkedin) ali i prekonewslettera, vlastitih web stranica.

Najbolji oblik stvaranja sadržaja u “content marketingu” definitivno je pisanje bloga. Blog je “kralj content marketinga”. Koji su elementi dobro blog članka, o čemu pisati i na što paziti možete pročitati u članku “Kako pisati dobre blog članke?“.

 

Održavanje web sustava

Web sustav koji ćete na kraju koristiti (npr. WordPress ili bilo koji drugi) treba redovito ažurirati kako bi izbjegli mogućnost da ga netko zloupotrijebi. Mnogi to ne rade, već web sustav ostavljaju bez nadzora misleći, pa neće hakeri napasti baš mene.

Najbolje je, ako to ne znate raditi sami, da brigu oko toga prepustite tvrtki koja vam je i radila web stranice.

Promocija weba

Promociju vaših web stranica trebate odraditi koristeći sve raspoložive i dostupne offline i online kanale. Prva i osnovna stvar koju ćete napraviti je otisnuti URL adresu weba na svojim vizitkama, brošurama, flayerima i katalozima. Iskoristite svaku priliku da na sastancima, sajmovima, seminarima i drugim “eventima” pokušate druge sudionike pozvati da posjete vaše web stranice.

social-media-763731_960_720

Iskoristite društvene mreže za promociju web stranica

Drugi, i značajniji, dio priče raditi ćete online koristeći digitalni marketing u koji spadaju:

  • SEO,
  • Google AdWords,
  • email marketing,
  • društvene mreže,
  • content marketing.

Moja preporuka je da pročitate članke:

 

Mjerenje (analitika)

I na kraju, vrlo važan korak je analitika, implementacija barem Google Analyticsa. To je besplatan alat za mjerenje i analizu posjećenosti i ponašanja posjetitelja vaših web stranica.

Praćenje i analiza takvih podataka mogu vam biti od velike koristi jer na osnovu tih informacija možete donijeti kvalitetne odluke vezane za razvoj i daljnje unaprijeđivanje vaših web stranica.

Pretraži arhivu članaka