Damir Mujić

Privucite, angažirajte, pridobite, brinite za kupca – stvorite web conversion funnel uz pomoć fanova s društvenih mreža

Ako ste imali priliku pročitati moj prethodni blog Kako pomoću Facebooka i Twittera ostvariti što veći promet na webu?, možda sam vas potaknuo da više pozornosti posvetite tome kako optimizirati vaše web stranice za postizanje boljih rezultata, jaku online prisutnost i marketinški uspjeh.

Sada bi vam volio pokazati nekoliko primjera, odnosno postupaka koji će vam pomoći u generiranju conversion funnela neovisno od platforme društvenih mreža koje ste izabrali.

 

Što je conversion funnel?

Conversion funnel je putovanje koje online potrošač/posjetitelj prolazi kroz Internet oglašavanje ili sustav za pretraživanje do vaše web stranice u svrhu pridobivanja i ostvarivanja prodaje.

funnel-1

Conversion funnel

Conversion funnel je neprekidna misija pridobivanja, zadržavanja i rasta vaše korisničke baze korištenjem tehnologije i drugih dostupnih sredstava, kako bi što učinkovitije ispunili njihove potrebe. Glavne funkcije su briga o korisniku, behavioral targeting, zadržavanje i preporuke sve obuhvaćene u jednom. – Neil Patel, poduzetnik, investitor i influencer

Postoje 3 vrste conversion funnela i nakon što odlučite koristiti jedan od njih, odabir pravog za vaše potrebe, jedan je od prvih koraka.

  1. Acquisition funnel – poduzećima pomaže pridobiti nove posjetitelje i kupce u što većoj mjeri. Kako to postići? Napravite zanimljivu ponudu koja će potencijalne posjetitelje zainteresirati za vas. (Npr. ponudite besplatnu e-knjigu)
  2. Activation funnel – pomaže poduzećima pretvoriti nove posjetitelje u kupce. Možete, primjerice, ponuditi atraktivan blog na temu koju će vaši posjetitelji/ kupci smatrati korisnom.
  3. Monetization funnel – pomaže poduzećima ostvarivanje prihoda od aktivnih kupaca i/ili pretplatnika. Ova vrsta funnela može zahtijevati malo složenije ponude, kao što su live eventi ili webinari.

Funnel je zapravo mješavina privlačenja, interesa, želja, djelovanja (eng. AIDA). Međutim, stvari nisu baš tako jednostavne kao što se čine. Vaša pažnja mora biti usredotočena na ponašanje kupca. Govoreći o tome, privlačenje kupaca je vrlo teška stvar, a briga o kupcu još teža.

 

Primjeri uspješnog conversion funnelinga kroz društvene medije

Privlačenje

Nike je gospodar svih četiriju dionica conversion funnelinga, nema sumnje o tome. Ovdje je fantastičan primjer kako privući posjetitelje bogatim multimedijskim tweetovima:

Nike-Twitter

Savršena objava na Twitteru za privlačenje pažnje

Dijelovi takvog tweeta sastoje se od atraktivne slike, linka na web stranicu, i jedne ili više specifičnih izraza s oznakom hashtag koji predstavljaju tvrtku, proizvod ili uslugu.

 

Angažman

Aussie Hair objavio je post na Facebooku kojim potiče na djelovanje, pozivajući fanove da osvoje zanimljiv poklon.

Aussie-Hair

Facebook objava koja “angažira” korisnike

Post je uključivao atraktivnu sliku aktualnog godišnjeg doba, link na web stranicu, ključnu riječ (u ovom slučaju “Win“), te hashtag oznaku povezanu s njihovim proizvodom.

 

Pridobivanje

Nakon što ste uspješno zainteresirali posjetitelje, a neki od njih su već poduzeli određene aktivnosti na vašoj web stranici, koristite Facebook ponovno targetiranje kako biste ih pretvorili u kupce.

FB-retargeting

Facebook retargeting

U slučaju MVMT Watches (slika gore), korištenje snažnih ključnih riječi, čini veliku razliku. Kombinacija ključnih riječi, kao što su “besplatno” i “kupiti”, uključujući i privlačnu sliku, stvara veću mogućnost da posjetitelj napravi ključan potez i kupi vaš proizvod ili uslugu.

 

Briga za kupca

Ovdje dolazi možda najteži dio. Briga za postojeće korisnike/kupce zahtjevan je zadatak zbog toga što je potrebno biti kreativan, zabavan i koristan u isto vrijeme.

Starbucks-Twitter

Starbucks brine o svojim kupcima

Uzeo sam primjer Starbucksa, iako shvaćam da brendovi poput njih ne moraju brinuti o ičem od ovog. Oni su jednostavno kreativni, zabavni i korisni cijelo vrijeme. Međutim, iznad je primjer kako Starbucks njeguje svoje klijente preko društvenih medija. Ključna riječ je “nagrada“!

To je upravo ono što vaši pridobiveni kupci očekuju od vas. Oni žele biti nagrađeni za svoju vjernost, kao i zbog činjenice da su podijelili svoje podatke s vama. Ova vrsta kupaca/posjetitelja vrlo je važna za vaše poslovanje jer mogu biti vaši ambasadori i širiti dobru riječ o vama. Za vaš posao je važno da izradite strategiju brige za postojeće kupce, jer u protivnom sve korake koji su poduzeti prije ovog, neće imati puno smisla, te će vaša funneling strategija krenuti u krivom smjeru.

 

Kako započeti conversion funnel aktivnost?

Čut ćete mnoge savjete niza različitih stručnjaka. Međutim, postoje tri jednostavna koraka koje treba poduzeti, a sva tri se baziraju na prvom:

brinite-za-kupca

Privucite, angažirajte, pridobite, brinite se za kupca

Za one koji tek počinju kombinirati aktivnosti na web stranici s društvenim mrežama, Avalon je ovdje kako bi pripremio vaše lansiranje te vam pomogao osvojiti nepregledni internetski svijet.

Jeste li spremni za povećanje opsega vašeg online poslovanja?

Pretraži arhivu članaka