Mario Pintar

Web dizajn trendovi za 2016. godinu

Web-trendovi-2016

Često naiđem na web stranice za koje znam ili vidim po dizajnu da su stare 5, 6, 7 pa čak i više godina. To je definitivno predugi period jer web stranice bi trebalo redizajnirani svake 2 do 3 godine. Da, dobro ste pročitali, svake 2 do 3 godine. Zašto? Trendovi u dizajnu se mijenjaju, tehnologija i uređaji se mijenjaju, korisnici se mijenjaju, a mijenjaju se i marketing alati. Pogotovo oni u digitalnom marketingu. Kako bi onda web stranice koje su izrađene prije 5 ili više godina mogle biti dobre?

Smatram kako „Responsive Web Design“ više nije trend, nego je standard. Ako još ni danas nemate web stranicu koja je prilagođena za prikaz na mobilnim uređajima, molim vas da je napravite što prije. Cijela priča oko responzivnog weba krenula je krajem 2013. godine i smatram kako ga više ne treba ni spominjati kao neku dodatnu vrijednost prilikom izrade weba. Jednostavno danas vaš web mora biti „Mobile Friendly“.

Što se tiče responzivnih web stranica, situacija se u Hrvatskoj u zadnje dvije godine značajno popravila. Tako je u travnju 2014. godine samo 35% Avalonovih korisnika imalo web stranice prilagođene za prikaz na mobilnim uređajima. Godinu i pol kasnije, u listopadu 2015. godine čak 66% njih je izjavilo da imaju „mobile friendly“ web.

Mobile-Friendly

Zapamtite – prvi dojam kojeg vaše web stranice ostave na posjetitelja je najbitniji i on ostaje urezan u njegovoj memoriji. Stvaranje pozitivnog iskustva kod posjetitelja od presudne je važnosti i za to imate oko 7 sekundi. Stoga, dizajn je izuzetno važan!

Interaktivnost i pričanje priče

Web stranica mora pričati priču. Priču o tvrtki, proizvodima ili uslugama, o vama. Web stranica mora biti zanimljiva, ugodna i jednostavna za korištenje. Ove godine definitivno će se koristiti više interakcije, ne samo u obliku slika, nego i drugih elemenata na webu. Primjer jedna male interakcije je i pozdrav „Hey there“ koji se ispisuje u formi nakon što vi upišete svoje ime.

Micro-Interaction

Ravan dizajn s upotrebom kartica

Ravan (Flat) dizajn će i dalje biti u fokusu uz, naravno, „material“ dizajn kojeg je predstavio Google u lipnju 2014. godine i danas gotovo svi pišu o njemu. Dakle, treba ga uzeti u obzir! Čak je i sam Google promijenio svoj logotip, upravo vodeći se „flat“ dizajnom.

Flat

Osim toga, očekuje se da sadržaj na webu bude centraliziran i prezentiran u „karticama“ (Card design). Upotreba “kartica” u dizajnu, sadržaj čini vrlo modularnim i vrlo lako ga se da preurediti tj. rasporediti po cijeloj širini ekrana. Takav dizajn je čist, jednostavan i pregledan.

Što se tiče cjelokupnog izgleda, pomalo će se vraćati u igru dizajn na kakav smo bili navikli u 80-tim, a tu prvenstveno mislim na smjelost upotrebe jačih boja i retro izgleda slika.

Forme za unos podataka zauzimati će više prostora, ponekad i cijeli ekran s velikim slovima, kako bi korisnicima bilo što lakše unijeti tražene podatke.

Dobro je ponekad napraviti i „split-screen“ dizajn gdje jednostavno korisnicima ponudite 2 opcije koje mogu izabrati. Recimo kao dvije velike kartice.

Split-ScreenKako su CTA (Call-To-Action) gumbići možda i najvažniji element web stranica, oni bi trebali biti uvijek vidljivi. Osim što je važna psihologija boja, savjet je da ih zalijepite na zaglavlje (header) opisa vaših proizvoda ili usluga za stolna računala, a na mobilnim uređajima je čak preporuka da je CTA uvijek prisutan u podnožju vašeg weba (Sticky CTA). Uglavnom, koristiti će se jači, vidljiviji CTA gumbići.

Sticky-CTA

Navigacija

Puno se piše o takozvanom “hamburger” meniju no zapravo meni osobno on baš „ne leži“ na desktop verziji web stranica. Na mobilnim uređajima ima smisla, korisnici su se naučili na njega, dok na desktop verziji web stranica zapravo samo predstavlja jedan klik više. Odlučite sami, da li ćete ga koristiti ili ne.

prioritized-navigation

Ustvari, ima smisla koristiti ga kada određene linkove koji nisu toliko bitni, želite „sakriti“ i izdvojiti samo one glavne (Prioritized navigation).

U trendu su i webovi koji koriste meni tj. navigaciju koja vam je uvijek prisutna na ekranu (Scrolling menus). Može se nalaziti uvijek u zaglavlju, ili se nakon pomicanja prema dolje, pojavljuju s lijeve strane ekrana. Najčešće se takva navigacije koristi za dijeljenje sadržaja na društvenim mrežama.

Boje i fontovi

Ove godine očekujte webove koji naprosto „vrište“ bojama. Korištenje neutralnih paleta u kombinaciji sa svijetlim pastelnim bojama te snažnim i smjelim bojama dati će naglasak u upotrebi boja na webu kroz ovu godinu.

Web-colors

Boje i fontovi biti će snažniji. Koristiti će se veći i podebljani fontovi koji se lako čitaju i stvaraju dobro korisničko iskustvo.

Slike i video

Animirani GIF pojavio se 1987. godine i doživio je procvat u drugoj polovici 90-tih godina kada se upotrebljavao na web stranicama kao jedan od elemenata s kojim se je postizala interaktivnost i animacija. Onda je pao u zaborav, dobrih 15 godina, da bi danas opet bio pravi hit. I sam Facebook je u svibnju 2015. godine podržao ovaj format slika i od tada njegova upotreba značajno raste.

Animirani-GIF

Dakle, jedan od trendova u web dizajnu su „Cinemagraphs“ – slike u kojima se ponavljanju pokreti i najčešće su u formatu animiranog GIF-a. Imaju tu sposobnost, da korisnik koji ih gleda stječe dojam da zapravo gleda video. Cijeli set takvih slika možete pronaći na www.cinemagraphs.com.

U upotrebi će biti slike i fotografije visoke kvalitete. Slike će se možda manje koristiti, a do većeg izražaja će doći ilustracije i kreativne ikone te definitivno animacija.

Slike i video ugrađen u web zauzimati će veliki dio ekrana. U nekim situacijama i cijeli ekran. Najčešće su to slike, ponekad i video, koje se koriste kao pozadina web stranica (background image/video).

Top 10 web dizajn trendova za 2016. godinu

Pokušao sam napraviti presjek svih trendova i elemenata o kojima se danas piše i za koje se najavljuje da će biti web dizajn trendovi za 2016. godinu. Po meni, to su:

  • Interaktivnost
  • Ravan dizajn s upotrebom kartica
  • Podijeljeni ekran
  • Snažni CTA
  • Hamburger meni
  • Snažnije boje
  • Veliki i podebljani fontovi
  • Animacija
  • Velike i kvalitetne slike
  • Pozadinski video

Najvažnije je to, da trošak izrade web stranice (bilo nove ili redizajn postojeće) gledate kao investiciju u centralno mjesto vašeg Internet (digitalnog) marketinga – VAŠ WEB! Web stranica je definitivno najvažniji element vašeg digitalnog brandinga.

Pretraži arhivu članaka