Većina vlasnika web stranica želi imati dobro indeksirane stranice na najpoznatijoj tražilici – Google i svi bi voljeli vidjeti svoj link na web stranice baš na prvoj stranici pretrage. No, nakon što se registrirali domenu, zakupili hosting, izradili web stranice i napunili ih sadržajem, web stranice nema na listi rezultata kada pretražujete pojmove usko vezane uz djelatnost vaše tvrtke ili obrta. Hm, pa zašto? Razlog je vrlo jasan – Google ne zna da vaša web stranica postoji. Kako to promijeniti? Uz važan faktor, backlinkove poželjno je stranicu prijaviti na Googleov index pomoću njihovog besplatnog alata Google Webmaster Tools. Ovaj postupak sažeo sam u 5 koraka.
1. Prijavite se na Google Webmaster Tools (GWT) s vašim Google računom.
2. U sučelju GWT-a kliknite na DODAJ WEB-LOKACIJU.
3. U sljedećem prozoru unesite web adresu stranice koju želite prijaviti u Googleov indeks.
4. U sljedećem koraku potrebno je verificirati vlasništvo nad domenom koju ste u prethodnom koraku dodali. Postoji više načina, od postavljanja HTML datoteke u root direktorij domene do dodavanja HTML oznaka, Google Analytics računa. Na ovom primjeru pokazati ću metodu uploada HTML datoteke u root direktorij domene.
Preuzmite HTML datoteku koja vam je ponuđena za preuzimanje i spremite je na vaše računalo. Spojite se FTP-om na hosting paket i jednostavno postavite spremljenu datoteku u root direktorij vaše domene (primjerice /public_html).
Nakon postavljanja HTML datoteke u direktorij vaše domene kliknite na POTVRDI u GWT sučelju.
5. Nakon što je domena verificirana vidljiva je na početnoj stranici GWT sučelja.
Za upravljanje domenom kliknite na naziv domene. Ukratko, domena je prijavljena na Googleov index te je potrebno pričekati određeni period (do nekoliko dana) da bi je Google indeksirao, odnosno da bi Google crawler „pretražio“ vašu web stranicu i spremio rezultate u Googleov indeks.
Sučelje donosi niz dodatnih alata za praćenje statusa indeksiranih stranica domene, broj i vrsta upita kojim su posjetitelji došli do vaše web stranice, pregled sigurnosnih poruka (da li je stranica zaražena sa bilo kakvom vrstom malwarea), Sitemaps i slično.
Kako bi poboljšali internu strukturu linkanja i olakšali Google crawleru indeksiranje web stranica dobro je, ali i ne nužno, prijaviti sitemap u .XML formatu u GWT. Detaljnije o sintaksi i strukturi sitemap XML-a možete pronaći na support.google.com. Ukoliko koristite WordPress postoje mnogo pluginova za generiranje sitemapa (Google XML Sitemaps, Google Sitemap,…).
Pošto GWT ima popriličan broj integriranih alata, želio bih još samo spomenuti još jednu značajku Dohvati kao Google gdje možete ubrzati proces indeksiranja vaše web stranice/domene te vidjeti kako Google crawler zapravo radi.
U ovom kratkom tekstu opisano je kako dodati stranicu na Googleov index. Predlažem da ukratko istražite sve mogućnosti koje Google Webmaster Tools pruža. Besplatan je, pregledan i jednostavan za korištenje, a može uvelike doprinijeti pozicioniranju web stranice na Google-u.
Preporučeno za tebe
Avalon hosting opet podigao letvicu i predstavio brojne novitete
Jedna od vodećih hrvatskih hosting kompanija, Avalon hosting, predstavila je cijelu paletu noviteta u svojoj ponudi. Uz brojne novosti u ponudi hosting paketa, predstavljen je i potpuno novi izgled korisničke zone, koja njihovim korisnicima sada na jednostavniji, intuitivniji i brži način pruža mogućnost sigurnog pregleda i upravljanja svim uslugama. Primjetno je da je ponuda puno […]
Zašto korisnici napuštaju vaše web stranice?
Primijetili ste da korisnici web stranice napuštaju jako brzo? Čini vam se da je posjećenost mala? Nije vam jasno zašto ne dobijete ni jedan upit preko weba? Možda niste ni svjesni da imate jedan ili više od 12 problema koje sam opisao o ovome članku. Upravo oni imaju ključnu ulogu u tome tj. utječu na […]
Koristite li A/B test u email marketingu?
A/B test zapravo je sučeljavanje dviju opcija (A i B) između kojih se ne možete odlučiti. Test između opcija A i B će za vas odraditi korisnici/klijenti te ćete dobili odgovor koja je od njih bolja, privlačnija tj. koja generira bolji korisnički angažman (A ili B). Ukoliko koristite gotove alate za email marketing kao npr. MailChimp, onda će vam A/B test biti vrlo jednostavno napraviti. Njegovom upotrebom vrlo je izgledno ćete ostvariti bolje rezultate email marketing kampanje.
Tražite li dalje?