Mario Pintar

Stvaranje vlastite mailing liste bez SPAM-a

Želja svake tvrtke, koja u svojem marketing miksu koristi email marketing, je imati što veću bazu pretplatnika na email newsletter kojima onda šalje svoje propagandne poruke o popustima, akcijama, uslugama, savjetima i slično. Najveći problem je prikupiti email adrese tj. izgraditi bazu od nekoliko tisuća pretplatnika. Mnogi skrate taj put, vrlo jednostavno – kupe bazu s email adresama. No, da li je to legalno? Razmišljate li o SPAM-u? U ovom članku dati ću 15 savjeta za stvaranje vlastite mailing liste te objasniti što je SPAM (ili po hrvatski neželjena elektronička komunikacija) i kako ga izbjeći.

Normalno, za prijavu na newsletter, morate imati neku formu u koju će posjetitelji vaših web stranica moći upisati svoje ime, prezime i email adresu. Zapamtite, pretplata na newsletter za onoga tko vam je ostavio svoje osobne podatke (pa bila to samo i email adresa) znači POVJERENJE. Oni su ostavili svoje podatke i ukazali vam povjerenje koje ne smijete iznevjeriti.

 

Što spada u osobne podatke?

Osobni podatak je svaki onaj podatak uz pomoć kojeg možemo identificirati pojedinca. Ponekad je za to dovoljno samo ime i prezime, ponekad samo email adresa, ponekad kombinacija imena, prezimena i recimo osobne fotografije. Osobni podaci su dakle:

  • ime i prezime,
  • adresa,
  • email adresa,
  • OIB,
  • broj telefona/mobitela,
  • osobna fotografija,
  • podaci o obrazovanju, stručnoj spremi,
  • podaci o plaći, kreditnom zaduženju,
  • biometrijski podaci (otisak prsta, snimka šarenice oka).

 

SPAM (neželjena elektronička komunikacija)

Sve se svodi na nekoliko ključnih detalja kojih se, toplo preporučujem, morate pridržavati. Na žalost, na SPAM listi možete završiti i ako imate 100% vlastitu bazu, sa 100%-tnim pristankom svih prijavljenih. Kako? Pa recimo ako IP adresa servera na kojem imate web i neki custom CMS sustav iz kojeg šaljete newsletter, završi na SPAM listi.

Definicija SPAM-a

 

10 antiSPAM savjeta

  • Za slanje newslettera trebate imati odobrenje (privolu) vlasnika email adrese da želi primati email newsletter.
  • U svakom trenutku primatelju morate omogućiti jednostavnu odjavu s mailing liste (Unsubscribe).
  • Koristite gotove alate za email marketing, kao što su: MailChimpGetResponseConstantContactMy EmmaAweberRedcappi.
  • Newsletter možete poslati na email adresu tvrtke (recimo info@tvrtka.hr) s kojom imate stalni poslovni odnos.
  • Slanje promotivnih materijala potrošaču s kojim niste u stalnom poslovnom odnosu jest SPAM (npr. netko je jednom bio gost hotela).
  • Slanje newslettera subjektima do čijih ste email adresa došli kupovinom jest SPAM.
  • Nikad ne prikrivajte identitet pošiljatelja poruke.
  • Izbjegavajte “spammy” ključne riječi i fraze u newsletteru (FREE, CLICK HERE! FREE! BUY NOW!, Casino, Click now, Open immediately). Najosjetljiviji na SPAM je upravo Subject Line tj. naslov newslettera.
  • Ne koristite VELIKA SLOVA (pogotovo u naslovu), previše znakova interpunkcije, previše boja ili prevelike slike u newsletteru.
  • NE KREIRAJTE newsletter u Microsoft Wordu eksportirajući ga onda u HTML, taj kod je aljkav i SPAM filteri ga mrze.

 

Kako je nastao SPAM?

Ovo objašnjenje prepustiti ću stručnjacima iz Monty Python-a koji su ovu riječ upotrijebili daleke 1970. godine. 🙂

 

15 savjeta za stvaranje liste

  • Ne kupujte bazu
    Kupljena baza, ako se netko baš zainati, može vam stvoriti samo probleme. Zašto? Jer je osnovno pravilo da vam za slanje newslettera na nečiju email adresu treba pristanak vlasnika te email adrese.
  • Landing stranica za prijavu
    Na svojim web stranicama napravite landing stranicu za upis na mailing listu, a formu za upis možete staviti i na ostale web stranice.
  • Pojednostavite prijavu
    Nemojte komplicirati i tražiti previše detalja jer će to biti kontra produktivno. Za početak će vam dovoljno biti da dobijete ime i prezime te email adresu.
  • Izjava o privatnosti
    Napravite posebnu stranicu s tom izjavom u kojoj svojim pretplatnicima na newsletter garantirate privatnost, te da njihove osobne podatke nećete proslijediti trećim osobama.
  • Testimonials
    Na landing stranici za prijavu na newsletter, stavite izjave zadovoljnih korisnika koji primaju newsletter. Neće odmoći, samo će pomoći da se upišu novi.
  • Uključite Social Sign-Up
    Iskoristite mogućnost da upis na vašu mailing listu ponudite i preko Facebooka pomoću posebne aplikacije. Jednostavno je, ako recimo koristite MailChimp koji već ima gotovo rješenje za to.
  • Dajte vrijednost
    Razlog zbog kojeg će se netko prijaviti na newsletter je upravo vrijednost koju ta osoba vidi u njemu. Dakle, ako im u newsletteru nudite linkove na dobre blog članke, ako s vremena na vrijeme organizirate neke cool akcije, dajete super popuste, savjete,… Pretplatnici će dolaziti zbog toga.
  • Pokažite newsletter
    Pokažite im primjer newslettera. Još bolje, napravite arhivu newslettera na web stranicama i ponudite im linkove do njih.
  • Word of Mouth
    U newsletterima koristite link “Pošalji prijatelju“. Dobre stvari prijatelji dijele međusobno, pa ako se nekome svidi newsletter sigurno će ga poslati na adrese svojim par najboljih frendova.
  • Link za pretplatu
    Osim što mora biti na webu, takozvani Sign-Up link mora biti i u newsletteru, upravo iz razloga da se netko tko ga dobije od svojeg frenda može lako i brzo prijaviti na njega.
  • Dijelite svoj sadržaj
    Dijelite sadržaj koji stvarate (blog članke, infografike, video upute,…) i u svakoj prilici iskoristite mogućnost da privučete nove pretplatnike. Zamolite poslovne partnere da na svojim stranicama objave link za prijavu na newsletter. Svakako im uzvratite istom mjerom.
  • Sinergija s blogom
    Blog je savršen alat za stvaranje dobrog sadržaja i za sinergiju s email newsletterom. Sign-Up formu za newsletter stavite na kraj svakog blog članka.
  • Nagradne igre / natječaji
    Svakako ih probajte iskoristiti da bi prikupili nove pretplatnike na newsletter. No, prilkom sudjelovanja u nagradnoj igri/natječaju svakako im ponudite mogućnost odabira: da li se želite prijaviti na newsletter za dobivanje informacija o proizvodima. Jedan “check-box” bit će dovoljan.
  • Nudite pretplatu
    Gdje god je to moguće, privucite nove pretplatnike.  Iskoristite nastupe na sajmovima, web stranice, Google Ads, Facebook oglašavanje, sastanke. Napravite mali tiskati flayer u koji će vam upisati podatke i staviti svoj potpis – i to vrijedi.
  • Prijavite bazu
    Ako posjedujete osobne podatke klijenata/korisnika (pa bila to samo email adresa tipa ime.prezime@domena.com) dužni ste Agenciji za zaštitu osobnih podataka (www.azop.hr) prijaviti vođenje zbirke osobnih podataka kao i voditelja te zbirke. Nakon toga možete mirno spavati.

Avalon newsletter

Pretraži arhivu članaka