Mario Pintar

Što web stranice govore o vama?

Imati web stranice danas nije stvar prestiža, već jednostavna potreba da vas kupci i poslovni partneri mogu lakše pronaći. Kako? Pa, sjednu za svoje omiljeno računalo ili uzmu u ruke svojeg kućnog ljubimca zvanog iPhone/iPad, odu na Google i upišu ključne riječi vezane za vašu tvrtku ili sam naziv tvrtke.

Prvi dojam kojeg vaše web stranice ostave na posjetitelja je najbitniji i on ostaje urezan u njegovoj memoriji. Stvaranje pozitivnog iskustva kod posjetitelja od presudne je važnosti. Da bi to postigli, potrebno je u obzir uzeti više elemenata, ali definitivno morate pripaziti da niste u jednoj od identificiranih grupa:

  • I’m not here,
  • Information gap,
  • Dead meat,
  • Skinny face,
  • Neighbour’s son,
  • Business card.

 

I’m not here

Google, Google, Google… “Nema me na Google-u”. Više je razloga za to. Jedan od njih i vjerojatno najbitniji je SEO (Search Engine Optimization) koji bi vam trebao odraditi vaš webmaster tj. tvrtka koja vam je radila dizajn/redizajn weba. Pa dajte im onda nalog da to urade kako treba.

Drugi slučaj su web stranice napravljene u Flashu. Da, takve stranice još uvijek postoje, a njihovi vlasnici se  čudom čude kako ih nema na Google-u. Ništa vam ne vrijedi super naziv domene kada vas – nakon ukucavanja neke ključne riječi u pretraživaču – nema na prvih nekoliko stranica. Tužno zar ne?

Open-I'm not here

 

Information gap

Svako malo naletim na web stranice na kojima samo želim saznati nečiji broj telefona, e-mail adresu ili OIB tvrtke. Kopam, tražim, klikam… ništa! Nema! Slijedi klik na “crveni X” u gornjem desnom kutu ekrana jer na taj način barem malo smirim svoje ogorčenje što podatak koji trebam nisu stavili na web.

Takve osnovne informacije nakon toga tražim preko raznih imenika, adresara, bonitetnih portala pa njima poboljšavam statistiku posjećenosti i trošim svoje vrijeme. Ima onih koji na e-mail adresu jednostavno ne stave link (mailto) jer se boje raznih spam skripti, a čak i onih koji stave link na krivu osobu. Znam da nije isto, ali kako bi se osjećali da vas umjesto na pedijatriju spoje na traumatologiju?!

Information gap

 

Dead meat

Ako dođem na web i vidim da zadnjih 6 mjeseci niste objavili niti jednu vijest i da se na webu apsolutno ništa ne događa u zadnjih godinu dana –  stare fotke, stari projekti – zaključujem: firma je u problemima, blokiran im je račun, nalaze se pred ili u stečaju. Klik na “crveni X”!

Dead meat

 

Skinny face

Ako web stranice gledate na monitoru od 22 ili više inča, a sadržaj vam se pokaže centriran na 1/3 ekrana i trebate ručno povećalo da možete pročitati tekst, onda je web sigurno iz prošlog desetljeća/stoljeća. 🙂 Slobodno u Google upišite “web dizajn” i zatražite nekoliko ponuda za redizajn vašeg weba. Kratko i jasno!

Skinny face

 

Neighbour’s son

Koliko puta sam to čuo? Prestrašno! Pa zar s temperaturom i glavoboljom odlazite na autobusni kolodvor zamoliti nekog za savjet?! Zar ćete tehnički pregled vašeg omiljenog limenog ljubimca obaviti kod prijatelja koji je automehaničar i u garaži ima grabu? Mislim da ne!

Susjedov sin je informatičar, prijatelj mi radi web stranice, komunalni redar nam održava web stranice jer nam je to najjeftinije (osobno iskustvo).  Dajte svoje web stranice u ruke profesionalaca, moja je topla preporuka (možda čak i zapovijed).

Neighbour's son

 

Business card

Svi oni koji na webu imaju samo naziv svoje tvrtke, adresu i broj telefona bolje da nemaju ništa jer te informacije ili vjerojatno već imam na vašoj vizitki ili ih mogu naći na nekom online adresaru.

Od weba očekujem u najmanju ruku da mi se svidi dizajnom, neću reći da me impresionira, da nudi informacije i slike o vašim uslugama ili proizvodima, nešto ukratko o firmi, kontakt podatke, novosti iz poslovanja tvrtke, galeriju slika. Sve više od toga je plus.

Business card

 

12 WEB TIPS

  • Web stranice ne radite u Flashu!
  • Provjerite SEO vaših web stranica. Raspitajte se, budite dosadni webmasteru ili vašem SEO stručnjaku i napravite to kako treba.
  • Ako imate web stranice starije od 3-5 godine napravite redizajn. Velika je vjerojatnost da vam je dizajn “zastario”, da su stranice rađene u starijim tehnologijama pa vizualno nisu privlačne i umjesto da privlače, one odbijaju korisnike. Moj je savjet da web stranice napravite Responsive dizajnu.
  • Održavajte stranice “živima”, upoznajte svoje poslovne partnere s vašim poslovnim aktivnostima pa makar vam se one činile zanemarivim. Kupili ste 2 nova računala, pa objavite da ste investirali u IT infrastrukturu i podijelite vijest sa svijetom. Kreirajte i stvarajte kvalitetan sadržaj.
  • Istaknite svoje kontakt informacije na vidljivom mjestu, navedite imena i kontakte izvršnih direktora ili voditelja pojedinih sektora/službi. Pod kontaktima mislim u najmanju ruku na broj fiksnog telefona i e-mail adresu. Provjerite linkove na e-mail adresama!
  • Nemojte zaboraviti na web stranicama objaviti OIB, bilo vašeg obrta, tvrtke, ustanove ili udruge.
  • Jasno istaknite cijene svojih usluga/proizvoda. Ne vidim razloga zašto to skrivati osim ako ne prodajete jahte vrijedne 1 mil. eura. Najbolja mi je ona: “Cijena na upit!”.
  • Pridržavajte se Zakona o pristupu informacijama ukoliko dolazite iz državne ili lokalne samouprave ili s njima povezanog društva. Budite što više transparentni na webu.
  • Ne radite web stranice zbog sebe, radite ih zbog svojih klijenata/korisnika tj. poslovnih partnera. Ponekad ono što vama izgleda cool i super ne mora biti jednako dobro ljudima koji se vašim webom uistinu i koriste. Slušajte i zapisujte njihove pohvale, kritike, prijedloge. Napravite anketu i dobit ćete odgovore koji će vam pomoći u stvaranju kvalitetne arhitekture informacija na webu.
  • Web stranica je kanal dvosmjerne komunikacije između vas i vaših klijenata/korisnika. Iskoristite to i ugradite “call-to-action” linkove, od raznih kontakt obrazaca tipa “Pitajte nas/mi odgovaramo”, online narudžbenica ili rezervacija termina, poziva da se prijave na vaš e-mail newsletter, pa sve do integracije web stranica s društvenim mrežama.
  • Budite “svjesni” postojanja svojih web stranica. One su dio vas, vaše tvrtke. One su vaš izlog u poslovni svijet, kroz koji vi promatrate tržište, a s druge strane tržište, kupci i konkurencija promatraju vas.
  • Ako hoćete biti imalo ozbiljniji jer iza sebe imate ozbiljan business (ili barem vi tako mislite), za izradu web stranica angažirajte tvrtku koja se bavi tim poslom.


Ako sam nešto zaboravio, nije namjerno, a svaka slučajnost s vašim web stranicama sasvim je slučajna. 🙂

Avalon - web dizajn i razvoj

Bez obzira želite li kompletnu uslugu koja uključuje domenu, hosting i gotove web stranice ili unikatna web rješenja, isporučiti ćemo vam suvremene web stranice napravljene prema vašim idejama, željama i smjernicama – Avalon – web dizajn i razvoj.

Pretraži arhivu članaka