Autoresponder – prodajni kanal

Piše: Goran Blagus

Jedna od standardnih opcija kod svakog hosting paketa je opcija autorespondera, no danas se vrlo rijetko koristi na prikladan način, tj. ne iskorištava se na način koji bi mogao znatno pripomoći poslovanju.

Autoresponder je funkcija email servera koja na primljenu email poruku automatski odgovora unaprijed definiranom porukom na adresu pošiljatelja.

Najčešće to bude standardna “Out of office” ili “Nisam u uredu” poruka koju ljudi redovito aktiviraju kada odlaze na godišnji odmor, no on se može iskoristiti i u napređenju poslovanja.

Autoresponder

Ako ste se ikada bavili prodajom ili prodaji pristupate na vrlo ozbiljan način, tada ste svjesni kako često kupci nakon što naprave narudžbu prolaze fazu preispitivanja jesu li donijeli ispravnu odluku. Naime, ljudi vole proces kupovanja i on aktivira hrpu emocija, no kako se usluga ili proizvod rijetko isporučuju istog trenutka, kod tih istih kupaca počnu se rojiti misli: “pa možda sam trebao još sačekati”, “je l’ mi je ovo ipak nužno”, “a da još malo sačekam”, “možda bih trebao otkazati narudžbu”…

S obzirom na to da je ovo čest model ponašanja, autoresponder u ovom slučaju može i treba odigrati vrlo važnu ulogu. Naime, potrebno je podesiti autoresponder i proces narudžbe tako da nakon što je narudžba primljena, sustav isti tren ili nakon nekoliko minuta šalje email poruku ohrabrujućeg sadržaja:

Autoresponder

Jednostavno, korisno i ono najvažnije – štedi vam vrijeme i novac. A u pozadini je jedan mali autoresponder :)

 

Jednostavan primjer

Novac je krv svakog biznisa i kada ga ponestane, biznis vrlo brzo umire. Kako bismo došli do novca, trebaju nam klijenti / kupci, a da bismo došli do klijenata, trebamo znati tko su oni i trebamo znati kako im se možemo obratiti.

U eri interneta, email adresa je još uvijek najizravniji komunikacijski kanal koji se uspješno može koristiti u poslovanju i obraćanju potencijalnim i postojećim klijentima.

S obzirom na to kako mnogi od nas vode dinamične poslove, vrlo je zgodno iskoristiti funkcionalnost autorespondera u komunikaciji i dobivanju email adresa potencijalnih klijenata.

Jedna od najklasičnijih metoda je korištenje web stranice na kojoj posjetiteljima nudite vrijedne informacije, no da bi ih oni dobili trebaju upisati svoju email adresu. Nakon što upišu email adresu, aktivira se autoresponder koji će im poslati vrijedne informacije, a vama “uhvatiti” email adresu potencijalnog klijenta kojeg kasnije možete kontaktirati u poslovne svrhe.

Prednost autorespondera u ovom primjeru je što je proces automatiziran i ne treba dodatnu pažnju te nakon što ga se jednom postavi on radi bez interakcije i potrebe za trošenjem dodatnog vremena i energije.

 

Napredniji primjer

I dok su prva dva primjera vrlo jednostavna i daju određene rezultate, sam proces korištenja autorespondera može se dignuti na jednu višu razinu putem koje se proces prodaje i stvaranja poslovnog odnosa može unaprijediti.

A to je korištenje autoresponder sekvence koja čini unaprijed isprogramirane vremenske intervale i poruke koje će se slati na email adresu zainteresiranog ili postojećeg klijenta.

Za primjer pretpostavimo kako prodajemo usluga A i naprednu uslugu B.

Nakon što nam klijent postane korisnik usluge A, definiramo autoresponder sekvencu:

  • 1 dan – Zahvala što je postao klijent s pozivom da nam se javi ako ima dodatnih pitanja
  • 7 dana – Provjeriti jesu li zadovoljni uslugom
  • 15 dana – Podijeliti nekoliko trikova kako mogu bolje iskoristiti uslugu A i natuknuti uslugu B
  • 30 dana – Zahvaliti što su već 30 dana s nama te ponuditi pomoć oko usluge. U p.s. staviti da usluga B može više, brže i bolje od usluge A
  • 45 dana – Pitati jesu li razmatrali uslugu B i da nam se jave s dodatnim pitanjem
  • 60 dana – Ponuditi nadogradnju na uslugu B – daj neki popust
  • 75 dana – Provjeriti imaju li pitanja za uslugu B
  • 90 dana – Dati im besplatno na testiranje uslugu B u trajanju od 30 dana
  • 120 dana – Kakvi su dojmovi s korištenjem usluge B
  • 150 dana – Pozvati ih da pređu na uslugu B

Gornji primjer je samo gruba skica, no vjerujem da ste dobili “sliku” što i kako izgleda autoresponder sekvenca. Njezina prednost je u unaprijed definiranim porukama i procedurama što nam u poslovanju oslobađa vrijeme i energiju za bavljenje drugim procesima i poslovima.

Autoresponder će neumorno i bez dodatnog pitanja odrađivati svoj posao, a na vama je da pružate što bolju i kvalitetniju uslugu.

Za napraviti ovakvu sekvencu potrebno je uložiti nešto vremena i energije te je to posao koji možete napraviti samostalno u nekoliko dana ili tjedana (treba se staviti u poziciju korisnika, treba uzeti u obzir vremenske intervale i ostale detalje) ili uvijek možete unajmiti stručnjaka koji će s vama ovaj posao odraditi brže, bolje i kvalitetnije.

Sada kada znate, sve je samo stvar odluke i efikasnog iskorištavanja onog što ionako imate standardno uz svoj hosting paket – autoresponder.

 

O autoru:
Goran Blagus je business coach s višegodišnjim iskustvom iz poduzetništva i korporativnog poslovanja te je prepoznat po pomaganju poduzetnicima u postizanju iznimnih rezultata iz prodaje, upravljanja, managementa, motivacije, produktivnosti, profitabilnosti i kreativnosti. Imate li potrebu za unapređenjem poslovanja (čitaj: više klijenata, veća produktivnost, niži troškovi…) kontaktirajte ga na kontakt@blagus.eu.Web: www.blagus.eu
Twitter: @gblagus

Avalon koristi Disqus