Mario Pintar

Kanali komunikacije u promociji

Promocija je jedan od četiri elementa marketing miksa, poznatijeg kao 4P (Product – proizvod, Price – cijena, Promotion – promocija, Place – mjesto). Promocija se odnosi na sve metode i kanale komunikacije koje možete koristiti kako bi prosljedili informacije o svojim proizvodima/uslugama ili o tvrtki kako svojim kupcima tako i široj javnosti. Svim aspektima promocijskog miksa morate posvetiti pažnju i pronaći savršen balans kako bi vaše proizvode/usluge uspješno promovirali. “Promocijski miks” možemo sagledati kroz 7 aspekata.

 

1. Oglašavanje

Odnosi se na prezentaciju i promociju koju plaćate. Oglašavanje je forma komuniciranja kojoj je svrha da potakne, natjera ili nagovori “publiku” da poduzme neku akciju tj. da nastave s korištenjem vaših proizvoda/usluga. Oglašavanje treba zadržati stare i privući nove kupce. Oglašavanje možete provesti kroz razne kanale kao što su: televizija, radio, tisak, online oglašavanje u koje spadaju web stranice, banneri, Google AdWords, Facebook Ads, blog, itd.

Oglašavanje vs Odnosi s javnošću

2. Odnosi s javnošću – PR

PR se odnosi na prezentaciju i promociju tvrtke te vaših proizvoda/usluga koja nije plaćena direktno. PR je alat kojim se upravlja informacijama između tvrtke i javnosti. To su najčešće priopćenja za javnost (mail, društvene mreže, blog, newsletter), konferencije, seminari, plaćeni PR članci.

 

3. Osobna prodaja

S perspektive promocije osobna prodaja podrazumijeva sve radnje koje se poduzimaju da biste prodali vaš proizvod ili uslugu. Tu spadaju: prodajne prezentacije, sastanci s kupcima, terenska prodaja, telemarketing kao kanal direktnog kontakta s kupcima.

 

4. Unapređenje prodaje

Podrazumijevaja poduzimanje media i non-media komunikacije kako bi se unaprijedila prodaja i povećala potražnja tj. u konačnici kako bi se pridobili novi kupci i zadržali stari. Primjeri unapređenja prodaje su: nagradne igre, popusti, kuponi, prodajne akcije, besplatne usluge, reseller program, affiliate program, letci umetnuti u razne medije, nastup na sajmovima.

 

5. Direktni marketing

Direktni marketing je kanal oglašavanja koji omogućuje direktnu komunikaciju s kranjim kupcem i to pomoću tehnika oglašavanja kao što su SMS poruke, email, interaktivne web stranice, online banneri, flyeri, brošure, katalozi i druge tehnike “vanjskog” oglašavanja. Ovaj oblik marketinga omogućuje “call to action” i “feedback” vašeg kupca od kojeg možete dobiti korisne informacije. Takvim direktnim pristupom trebate graditi svijest i pozitivnu sliku o vašim brandovima tj. stvarati pozitivne emocije vezane za njih.

 

6. Korporativni image i brand

Image tvrtke je ključna točka marketinga. Stvaranje dobrog imagea i branda traje godinama, a ponekad je dovoljna samo jedna greška da se on drastično sruši. Dobar image “tjera” kupce da kupuju vaše proizvode/usluge i privlači nove.

Stvaranje branda

7. Društveno odgovorno poslovanje

U svakom slučaju budite društveno odgovorni. Pomognite, u skladu s vašim mogućnostima, lokalnoj ili široj zajednici u kojoj djelujete. Sponzorstva, donacije, stipendije vrlo su učinkovite ako su dobro isplanirane i odrađene. Nemojte biti škrti… isplatit će vas se kad-tad. 🙂

Pretraži arhivu članaka