Damir Mujić

CARNet: Nestaje 10.000 hrvatskih webova!

Iznenadilo nas je priopćenje koje smo dobili uz zamolbu da ga objavimo i podijelimo s našim korisnicima. CARNet nema običaj slati ovakva priopćenja pa je očito da je vrag odnio šalu i da će se problemi s HR domena i dalje nastaviti. Prema priopćenju se čini da bi čak 10.000 .HR domena moglo prestati raditi ovih dana jer njihovi korisnici nisu na vrijeme ažurirali svoje kontakt podatke! Priopćenje prenosimo u cijelosti:

Zagreb, 14. listopad 2011. godine

Početkom godine Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet započela je postupak revizije registriranih internetskih .hr domena u cilju usklađivanja s novim Pravilnikom o ustrojstvu i upravljanju vršnom nacionalnom internetskom domenom.

Jedna od novosti koje donosi novi Pravilnik je da sve registrirane besplatne domene više nisu registrirane na neodređeno vrijeme, već korisnik domene jednom godišnje mora potvrditi točnost podataka u Registru .hr domena i tako produžiti registraciju domene na još godinu dana. Ovaj postupak je u potpunosti automatiziran i korisnici domena se na vrijeme putem elektroničke pošte o tome obavještavaju, dok se sam postupak produženja domena radi isključivo putem Interneta.

Unatoč brojnim pokušajima stupanja u kontakt s korisnicima domena, i dalje postoji preko 10 000 .hr domena kod kojih nisu ažurirani podaci o elektroničkoj pošti korisnika domena iako su korisnici dužni redovno ažurirati podatke u Registru .hr domena. Takvi korisnici ne primaju na vrijeme obavijesti o istjecanju domena pa se domene privremeno deaktiviraju na 15 dana, a nakon isteka ukupno 30 dana neprodužene domene automatski se brišu iz registra. Time web stranice, komunikacija putem elektroničke pošte, kao i svi drugi internetski servisi unutar te domene prestaju biti javno dostupni.

Još jednom pozivamo sve korisnike .hr domena da pristupe podacima u registru putem web stranice www.dns.hr i provjere svoje podatke i na taj način izbjegnu bilo kakav prekid u radu svojih internetskih servisa.

Tko je kriv za nastalu situaciju? CARNet zbog svog dugogodišnjeg inzistiranja na birokraciji i papirologiji koja nam se sad svima obija o glavu, ili korisnici koji nisu znali, mogli ili uspjeli ažurirati svoje kontakt podatke?

Da li se ovaj problem mogao elegantnije riješiti, ili čak spriječiti? Naravno da da, no sad je kasno za razmišljanje o tome. Ono što ostaje u zraku je gorka činjenica da se jednim pokretom nekog birokratskog pera i registrarima i korisnicima domena stvaraju veliki troškovi, ugrožava poslovanje i onemogućava normalni rad. Do kad?

Mi registrari, koji svaki dan živimo s našim korisnicima i dijelimo zajedničke probleme već godinama predlažemo promjene, pojednostavljenje svih tih procedura, smanjenje cijena, uklanjanje nepotrebnih ograničenja, šaljemo molbe i dopise, ali za sad se naš glas izgleda ne čuje.

Pretraži arhivu članaka