Miroslav Varga

Jeste li uključili konverzije?

Nevjerojatno je mi je koliko često na predavanjima čujem od polaznika:

Imamo mi Analytics, ali mi Vam to ne gledamo“ ili

Neznam da li je ugrađeno mjerenje konverzije“

Za internet marketing je mjerenje povratnih podataka ključno za uspjeh cijele priče. To je glavna prednost u odnosu na ostale medije jer za vrijeme kampanje možete mjeriti uspješnost svog oglašavanja i korigirati se ‘u hodu’.

Niste li sigurni kako koristiti sve dostupne funkcije ili mogućnosti, potražite pomoć stručnjaka da vas ‘uvedu’ u taj posao. Lako ćete onda nastaviti sami. Moja je preporuka da provjerite imaju li stručnjaci koje želite angažirati neke certifikate. Pogotovo tu mislim na Google certifikate. Ne tvrdim da samo certificirani stručnjaci znaju postaviti ili upravljati kampanjama, ali to je kao kad ste bolesni: većina nas ide kod liječnika i vjeruje njegovom certifikatu iako bi nam možda i neki travar mogao pomoći.

 

Dakle, jeste li uključili konverzije?

Možda je prigoda ovdje spomenuti što je konverzija – konverzija je mjerenje koliko puta se dogodio neki unaprijed definirani događaj. Kod web-shopa je to možda najlakše – tamo je najčešće konverzija = narudžba. Optimizacija kampanje tada može ići prema povećanju tržišnog udjela ili povećanju prihoda ili povećanju dobiti.

Ponekad se konverzijom može smatrati pregled kontakt podataka. Logika iza toga: pa ne bi netko tražio kontakt da ga stvarno ne zanima gdje ili kako se povezati s ponuđačem. Ako pri tome sakrijete kontakt podatke da nisu vidljivi, nego samo ako netko napravi baš definiranu akciju (klik) kako bi zatražio kontakt podatke, možete pouzdano upravljati kampanjom u smjeru optimiziranja (povećanja) broja konverzija. Konverzijom se može definirati niz aktivnosti (poziv na besplatnu prezentaciju, download nekog teksta, pregled popisa poslovnica, prijava na Newsletter, prijava ili kreiranje računa i sl.). Sve što postavite kao cilj, može se mjeriti kao konverzija i zato je besmisleno pokretati internetske kampanje bez mjerenja konverzije. Kako ćete primjerice znati koje su ključne riječi najbolje?

Primjerice kod ovog stvarnog slučaja je vidljivo da je samo 7 ključnih riječi (od ukupno 110 u kampanji) zaradilo novac. Tim rezultatima se onda može prilagoditi struktura proračuna fokusiranjem na najbolje riječi:

Najbolje ključne riječi
Samo 7 ključnih riječi je profitabilno u ovoj kampanji

Ili primjer koji često volim pokazivati na predavanjima. Ako se zna što se želi, tada se i može pomoću raznih funkcija ciljati razne rezultate. Primjerice, želite li što veću ‘vidljivost’ odnosno da što više ljudi sazna za vas, idealna je pozicija oglasa drugo mjesto koje donosi najviše posjeta (kod nas vrlo često oglašivači teže za tim da budu na prvoj poziciji što je potpuno besmisleno ako ne mjere konverzije ili ne postave ciljeve).

Google Adwords pozicioniranje
Druga pozicija je idealna za dovođenje posjeta

Težite li što većim prihodima, tada je idealna pozicija oglasa 3 jer od tamo je stiglo najviše novaca:

Google Adwords pozicioniranje
Treća pozicija je idealna za povećanje prodaje

Želite li međutim najpovoljniji omjer dobiveno/uloženo, tada bi morali gledati da se što više pojavljujete na poziciji 4 (prva bočno) jer ti posjetitelji vrijede najviše:

Google Adwords pozicioniranje
Prva bočna provizija nosi najbolji omjer uloženog i dobivenog

Stoga, ne želite li bacati svoj novac i želite li imati najbolje moguće rezultate za svoj ulog, ugradnja i mjerenje konverzija u internet kampanjama vam je nezaobilazan korak. Uz pregledavanje Google Analytics i Google AdWords izvještaja i trajno optimiziranje svojih kampanji moguće je postići:

Trajanje oglašavanja: oko 3 i pol godine

Geolokacija: Hrvatska, Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Srbija, Kosovo i Makedonija

Obuhvat internet tražitelja: blizu 77%  (impression share)

Ukupni trošak: manje od 17.500,00kn (UKUPNO – za 3 i pol godine, u 6 država)

Rezultati dobre Google Adwords kampanje
Dobro optimizirana kampanja se isplati

Da li mislite da je puno ulagati za prisutnost na skoro 80% (internet) tržišta u 6 država za razdoblje od 3 i pol godine manje od 2,50kn/dnevno po državi?

 

O autoru:
Miroslav Varga je jedan od vodećih regionalnih SEM (Search Engine Marketing) stručnjaka i redoviti je predavač na brojnim stručnim konferencijama. Naš je stalni suradnik, između ostaloga bavi se i optimizacijom Avalonovih Adwords kampanja.
Web: www.escapestudio.hr
Twitter: @mvarga

Pretraži arhivu članaka