Damir Mujić

Zašto smo napravili TV reklamu

Rijetko kad ste imali priliku na televiziji vidjeti reklamu neke informatičke tvrtke, o web hosting tvrtkama da i ne govorimo. Iako je informatika svugdje oko nas, a ima i prilično velikih IT tvrtki u Hrvatskoj – nekako televizijom uvijek dominiraju telekomi, banke, deterdženti, hrana.

Zašto je to tako i mora li tako biti? Odgovor je vrlo jednostavan – televizija je masovni medij i mase kupuju te proizvode. Informatička oprema ili informatička usluga sigurno nije proizvod za mase i nećete grafičku karticu ili web hosting uslugu kupiti impulzivno s police u dućanu. Da bi se reklamiranje na televiziji isplatilo, dovoljno veliki broj ljudi mora kupiti vaš proizvod ili uslugu. Da li je doista tako? Možemo li tu teoriju staviti na kušnju? 🙂

Web hosting je usko specijalizirana usluga i većina naših klijenata su informatičari koji uspoređuju, analiziraju i googlaju prije nego što donesu odluku o kupnji. U pravilu, ta odluka je uglavnom bazirana na preporuci, činjenicama i brojkama i nikakva reklama tu neće utjecati. Zašto onda napraviti TV reklamu?

Puno nas to ljudi pita. Dobili smo puno pohvala a bilo je i kritika. Neki prigovaraju da je u reklami trebala biti prezentacija naših featurea, neki misle da smo trebali predstaviti usluge, a neki misle da nam to uopće nije trebalo. 🙂

Bilo kako bilo, napravili smo reklamu i vjerojatno ćemo ih napraviti još jer smatramo da je to dobro. Dobro je da oni informatičari koji gledaju Formulu 1 (ili bilo koju drugu emisiju) vide našu reklamu, jer njima ne trebamo objašnjavati što je to web hosting – oni to već znaju. Njih trebamo samo „bocnuti“, kako bi rekla ekipa s Fejsa. Oni će se onda možda sjetiti nas kada budu tražili web hosting za svoj novi projekt, usporedit će naše usluge i prednosti u odnosu na konkurenciju i vidjet će da smo bolji. Branding + usporedba. Win-Win.

Većini klasičnih gledatelja naša reklama neće značiti baš ništa – ali to nije niti važno jer oni uglavnom niti nisu naši klijenti – naši klijenti su informatičari. Uglavnom oni odlučuju ili preporučuju odabir web hosting tvrtke svojim kolegama – a priča se da mnogi među njima prate F1. 😉

Vjerujemo da će ovaj naš mali eksperiment pokazati da i u masovnim medijima možete usko targetirati vašu ciljanu publiku, ako to radite na pravi način. Koliko ćemo mi u tome uspjeti, pokazat će vrijeme. 😉

Jeste li kad razmišljali o vlastitoj reklami na televiziji i potencijalima za vašu tvrtku koji se pružaju ako upregnete televiziju, Facebook, Twitter, YouTube, blog i ostale društvene medije?

Ispod možete pogledati kako izgleda naša reklama koja je prikazivana u prijenosima zadnje dvije utrke Formule 1 te pripadajući video isječci o tome kako je sve to nastajalo iza kamere.

 

 

 

Pretraži arhivu članaka